miercuri, 13 iulie 2011

Un nou site, o noua revista pentru copii - MEKI


Imi amintesc si acum caietul cu coperta roz de lecturi suplimentare din clasele primare...; imi amintesc revistele Soimii patriei si Cutezatorii cum se adunau in sertarele bibliotecii din camera copilariei mele. Si imi amintesc ca nu imi placea sa citesc. Da, nu am fost unul dintre copiii care ïmediat ce puneau mana pe o carte, chiar nefiind poate adecvata varstei, o citeau pe nerasuflate. In acelasi timp insa imi amintesc eforturile si vointa mamei de a ma motiva sa citesc. Si daca nu citeam de una singura la inceput, citeam impreuna. Iar rezumatele se lucrau de asemenea impreuna. Si totul imi parea mai usor, desi multa vreme, neplacut.
La fel s-a intamplat cu invatatul. La inceput nu imi placea sa invat. Dar carui copil ii place sa invete?! Si toate lectiile, de la citire pana la istorie pareau mult mai usoare atunci cand mama le repeta impreuna cu mine de multe ori, de foarte multe ori pana cand era ea multumita de felul in care raspundeam la intrebari. Si asa am invatat treptat sa ma autoevaluez, sa inteleg ce inseamna sa invat si cam de cate ori trebuie sa repet pana sa pot spune ca stiu lectia pentru ziua urmatoare.
Nu sunt toti copiii la fel; nu toti copiii invata la fel de repede inca din primii ani de scoala. Insa un parinte care isi cunoaste copilul si care stie ce fel de adult vrea ca acesta sa devina va aloca timp educarii si motivarii copilului prin metodele cele mai diverse. Va orienta copilul in asa fel incat televizorul si calculatorul sa nu fie singurele surse de captare a atentiei sale. Iar www.meki.ro este azi oportunitatea pe care ar trebui sa o imbratiseze fiecare parinte. Pentru ca nu esti doar ceea ce mananci, esti si ceea ce citesti. Adultul de maine este rezultatul experientelor pe care le traieste, in mare masura, in copilarie. Gandirea si imaginatia adultului sunt rodul proceselor de gandire si imaginatie care i-au fost solicitate in copilarie.
Vizitand www.meki.ro, am descoperit faptul ca revistele pentru copii Meki au darul de a dezvolta capacitatea intelectuala a copilului, a imbogati cultura sa generala, fara a neglija insa acel aspect esential al individului pe care eu l-am admirat dintotdeauna: calitatea de a fi OM.
Iata ca ''cei 7 ani de acasa'' nu inseamna doar grija privind hainutele, alimentatia corecta sau trimiterea copilului la cea mai bine cotata gradinita/scoala din localitate, inseamna timp efectiv petrecut de catre parintele insusi alaturi de copilul sau pentru a-i asigura o dezvoltare armonioasa, fizica si intelectuala. In acest sens Meki junior vine in intampinarea parintilor ai caror copii au varste sub 8 ani cu povesti ilustrate, povesti audio, fise de colorat, jocuri online. Desigur educatia si responsabilitatea parintelui nu se incheie aici, pentru ca urmeaza multe alte etape ale dezvoltarii copilului, etape in care copilul trecut de 7 ani inca mai are nevoie de sprijinul si orientarea pe care doar un parinte le poate oferi. In acest sens exista Meki benzi desenate, articole si jocuri adaptate varstei la care setea de cunoastere si curiozitatea sunt in forma lor maxima.
In final, nu pot decat sa adaug cuvintele poetului nostru national, un indemn catre copii si parinti: “Citeste! Citind mereu, creierul tau va deveni un laborator de idei si imagini, din care vei intocmi intelesul si filosofia vietii.” (Mihai Eminescu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu