miercuri, 24 februarie 2010

In familie

Ne-am dorit o familie, ne-am dorit copii – in cele mai dese cazuri i-am obtinut. Am ajuns la varsta cand am considerat ca e timpul potrivit – din punct de vedere biologic, psihologic si orice alt punct de vedere important. Poate ca unii dintre noi am fost putin egosti atunci cand am hotarat ca e timpul sa nu fim singuri sau atunci cand ne-am spus “vreau un baiat/o fetita”/”vreau n copii” - fara sa meditam la ceea ce urmeaza, la viitorul lor. Pentru ca oricat de frumoasa ar fi viata, la un moment dat nu poti sa nu realizezi ca totusi, parerea copilului nenascut inca, nu conteaza, la fel cum niciunul dintre noi nu avem cuvant in alegerea locului nasterii. Si in cele mai nefericite dintre cazuri e greu poate sa abordezi argumente precum cel al vietii ca dar. Cu toate acestea, intr-un mod constient sau nu, luptand cu fragilitatea propriei noastre existente, descoperim un indicativ sigur (chiar si pentru cei mai putin sensibili dintre noi) al faptului ca viata este un dar.

Ajunsi in familie, parintele si copilul, Fata-in-Fata: fericire, extaz, minune, frumos, bine, primele semne ale evolutiei, greutati minore, usor de trecut cu vederea, in curand renumitul conflict dintre generatii, totul sub semnul iertarii, al tolerantei, al iubirii, al legaturii de sange.

Asadar cum rezolvam conflictele dintre generatii, problemele de comunicare specifice diferitelor varste? Avem in librarii literatura de specialitate care ne invata cum sa ne crestem si educam copiii, tot mai numeroase emisiuni educative televizate, iar pentru cei care accepta rolul psihologului in general sau al consilierului scolar in particular exista azi, mai mult decat in trecut, si aceasta posibilitate a dialogului cu o persoana avizata. E si internetul o buna si mai putin costisitoare sursa de informare daca stim sa deosebim intre relevant, corect, plauzibil si opusul lor ineficient.

Fie ca am apelat sau nu la una sau toate aceste variante, cu siguranta a ramas loc pentru cel putin inca o posibilitate: aceea de a ne aseza Fata-in-Fata, a ne comunica, a ne asculta, a ne respecta si a accepta opiniile diferite, eventual a cadea la o intelegere. Niciunul dintre marile conflicte nu s-a rezolvat vreodata peste noapte, insa pentru orice conflict putem gasi o solutie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu